1 Kasım 2016 Salı

Kitap İncelemesi; Tatlı Bela - Jamie McGuire


Kitap Adı: Tatlı Bela – Beautiful Disaster
Yazar: Jamie McGuire
Çevirmen: Boran Evren
Sayfa Sayısı:  425
Yabancı Yayınları - 2013

Ateş ve barut yan yana gelirse ne olur?

Arka Kapak
 Aşıksan başın belada!
Abby Abernathy karanlık geçmişiyle arasına mesafe koymuş olan, alkol kullanmayan, küfür bile etmeyen kendi halinde bir kız, fakat hayatını dövüşerek kazanan ve vücudu dövmelerle kaplı yakışıklı Travis Maddox onun hayatını değiştireceğe benziyor.

İyi kız ve kötü çocuk… Bu birliktelik bir aşkın mı habercisi yoksa bir felaketin mi?

Tatlı Bela sadece bir "bestseller" değil, uluslararası bir fenomen. Yayımlandığı günden beri tüm dünyada büyük yankı uyandıran bu kitabı okumayan kalmayacak.



Gençlik kitabı mı arıyordunuz? Tatlı Bela tam adresi! 

Travis, her tarafı dövme kaplı, yakışıklı, okulun popüler ve aynı günde bilmem kaç kızla olabilen (ben cidden sayamadım) bir çocuk. Bir yasa dışı çember dövüşçü ve bir motoru var. Yani kısa bir tabirle, BELA!

Abby ise onun neredeyse tam tersi gibi(!). Hayatının belli bir çizgiyi takip etmesine inanıyor ve beladan uzak durmak için uğraşıyor, ta ki... Travis ile tanışana dek.

Aslında, ikisi de birbirinden beter demek yeridir.

Travis ile girdiği iddia sonucu Abby’nin bir ayını onun evinde geçirmesi, her gece birlikte uyumaları, tatlı tatlı didişmeleri ve insanı bıkıp usandıran hataları var. Bir ilişki de olabilecek her şeyi yaşıyorlar. Aksiyonu fazlasıyla bol olduğu gibi insanı sinirlendiren kısımları da oldukça fazla.

Ama asıl konu bunları yaşarken, ikisi de birbirlerine kör kütük âşıkken Abby’nin durmadan ‘Arkadaşız’ demesi insanın sinirlerini zıplatıyor. "Yahu, böyle arkadaşlık mı olur?" Diyerek çileden çıkıyor insan.

Burada, Abby dediğim kız 15 şat atabilen bir kız, haberiniz olsun. 

Travis inanılmaz derecede Abby’e bağlı ve kendisini sevdiren en güçlü özelliği işte bu. Jamie McGuire, öyle bir âşık yaratmış ki ‘Bak, seveceksen böyle sev’ diye kitabı burunlarına dayayıp okutulur.

Beş üzerinden dört, on üzerinden 7 verilecek kitap bence. Eğlenceli, romantik ve bazı yerlerde çok sinir bozucu… Özellikle Abby’e karşı. Bir de, kitabın bitiş şekli birazcık saçma, mantık dışı, yani bana öyle geldi. Gerçi kitabın içinde olanlarda pek mantıklı sayılmayabilir.
Travis’e de arada sinirler zıplayabilir, şimdiden uyarayım.

Ve bu arada kitap Abby'nin bakış açısı ile anlatılıyor. Ayaklı Bela, Travis'in bakışından olayları anlatıyor. Karışıklık olmasın. Belalı Düğün ise, ufak bir devam niteliğinde. 

Dikkat! Kitap alıntıları!

“Peki ya vuramazsa? Ne kazanıyorum?” diye sordu. Duvarın ardında ki bağırışlar bir kükremeye dönüşürken omzumu silktim. Adam kalabalığı selamladı ve kuralların üstünden geçti.
Travis ağzı kulaklarına varana dek sırıttı. “Eğer sen kazanırsan bir ay boyunca seks yapmayacağım.” Bir kaşımı kaldırdım ve Travis yeniden gülümsedi. “Ama eğer ben kazanırsam benimle bir ay yaşamak zorundasın.”
Sf. 77

“Zamanım olduğunda seni arayacağım tamam mı?”
“Hayır, tamam değil. Arkadaş olacağımızı söyledin ama takılmayacağız öyle mi?” Ben gözlerimi yuvarlarken Travis de ofladı. “Bana gözlerini yuvarlama. Gelecek misin, gelmeyecek misin?”
“Gözlerimi yuvarladığımı nereden bildin? Beni gözetliyor musun?” diye sordum, perdelerin çekili olduğunu fark ederken.
Sf. 191

“Ne yaptığınızı sanıyorsunuz Shep?”
Omzunu silkti, hala kendinden gurur duymaktaydı. “Onu seviyorum. Başka adamların onunla dans etmelerine izin veremem.”
“Peki benimle dans eden adamı çekmek için nasıl bir bahanen varmış bakalım?” deyip kollarımı kavuşturdum.
“O ben değildim.” Shepley, Travis’in tarafa kısa ve hızlı bir bakış attı. “Affedersin Abby. Sadece eğleniyorduk.”
Sf. 346







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder