12 Kasım 2016 Cumartesi

Kitap İncelemesi; Kuralsız – Veronica Roth - Uyumsuz Koleksiyonu 2


Türkçe Adı: Kuralsız
Orijinal Adı: Insurgent
Tür: Gerilim, Ütopik
Yazar: Veronica Roth
Seri Adı – Sırası: Uyumsuz Koleksiyonu 2
Sayfa Sayısı: 504
Çevirmen: Uğur Mehter
Artemis Yayınları – Ağustos 2013

TEK BİR SEÇİM SENİ YOK EDEBİLİR





- Arka Kapak -

TEK BİR SEÇİM
FEDAKARLIK GEREKTİRİR

TEK BİR FEDAKARLIK
KAYIP GETİRİR

TEK BİR KAYIP
SORUMLULUK HALİNE GELİR

TEK BİR SORUMLULUK
SAVAŞ DEMEKTİR

TEK BİR SEÇİM
SENİ YOK EDEBİLİR

Her seçimin bir sonucu vardır. Tris sevdiklerini –ve kendini- kurtarmak zorunda. Üzüntü, fedakarlık, kimlik, bağlılık, kurallar ve aşkla ilgili sorunlarla boğuşurken bu hiç de kolay olmayacak. Üstelik savaş başlıyor ve herkes tarafını seçmek durumunda. Ancak geri dönüşü olmayan bir yola giriyorsun, zafer getireceğini umduğun seçim hayatını altüst edebilir.



Spoiler Düzeyi: Kibrit Alevi

Nedense Uyumsuz serisine gelince, Spoiler verme hevesim kaçıp gidiyor. Her şeyi gizemli tutuyorum. Tamam heyecanına diyecek yok ama ne bileyim. Bu seri de içime sinmeyen eksik bir şey varmış gibi geliyor hep. Bu arada kitabın kapağında Dostluk grubunun ağacının olmasına bakmayın, grupların çoğunluğu kitabın içinde. Ben şahsen Bilgelik gözünü tercih ederdim çünkü o grup kitapta diğer gruplara kıyasla daha ön planda. 

Uyumsuz’un sonunda bildiğimiz üzere Bilgelik, Fedakarlık grubuna saldırmış, Tris ailesini kaybederek ve Dört ile dövüşerek Cesurları serumun etkisinden kurtarmıştı. Kuralsız tam Uyumsuz’un bittiği yerden, trenden başlayarak devam ediyor. Tris, Dört ve diğerleri kendilerini korumasını umdukları Dostluk grubuna sığınıyor.

Ama Bilgelik ellerinde kalan Cesurlar ile onları aramaya ve Uyumsuz’ları toplamaya devam ediyor. Uyumsuz olan Tris ve Dört’ün kaçmaktan başka şansı yok. Onlar artık birer hain, birer Kuralsız. Dostluk grubunda fazla barınamadıkları için, gene kaçarken bilin bakalım ne oluyor?

Dört’ün annesinin yaşadığı ve topluluksuzlara liderlik ettiğini öğreniyoruz. Daha da Spoiler vermem, beklemeyin. Bu sefer topluluksuzlara sığınan grubumuz, pek çok badire atlatarak ve defalarca ölümden dönerek tüm hayatlarının birer kurmaca olduğunu ortaya çıkarıyor. 

Peki tüm bunların arkasında ne var?

Ve bu arada, benim düşünceme gelirsek… Filmi kitaptan daha çok beğendiğimi söylemek durumundayım. Bu da çok olan bir şey değildir, bilin istedim.

Dikkat! Kitap alıntıları!

“Hiç nazik değilsin,” diyorum. “Kafamı iyi yaptılar, hepsi bu. Ve şu anda seni deli gibi öpmek istiyorum, o yüzden biraz olsun gevşersen…”
“Seni öpmeyeceğim. Neler olduğunu öğrenmeden olmaz,” diyor Tobias.
Sf. 60

“Fedakarlık için yeterince iyi değildim,” diyorum. “Ve özgür kalmak istemiştim. O yüzden Cesurluk topluluğunu seçtim.”
“Neden yeterince iyi değildin?”
“Çünkü bencildim,” diyorum.
Sf. 144

“Buradan çıkamayız,” diyorum. “Çünkü bu bir simülasyon.”
Tobias beni sağ kolumdan tutarak ayağa kaldırdı. Gerçek Tobias omzumda ki yarayı hatırlardı.
“Ne?” Kaşlarını çatıp bana bakıyor. “Simülasyonun etkisi altında olsam sence de farkında olmaz mıydım?”
Sf. 358-359







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder