15 Kasım 2016 Salı

Kitap İncelemesi; Yandaş – Veronica Roth - Uyumsuz Koleksiyonu 3




Türkçe Adı: Yandaş
Orijinal Adı: Allegiant
Tür: Bilim Kurgu, Gerilim, Ütopik
Yazar: Veronica Roth
Seri Adı – Sırası: Uyumsuz Koleksiyonu 3
Sayfa Sayısı: 520
Çevirmen: Uğur Mehter
Artemis Yayınları – Nisan 2014



TEK BİR SEÇİM KİM OLDUĞUNU TANIMLAR




- Arka Kapak -

TEK BİR SEÇİM
SENİ DÖNÜŞTÜREBİLİR

TEK BİR SEÇİM
SENİ YOK EDEBİLİR

TEK BİR SEÇİM
KİM OLDUĞUNU BELİRLER

BİRİNİN KORKULARINI ÇEKİP
ALDIĞINIZDA, MERHAMET DUYGUSUNU DA
ALMIŞ OLURSUNUZ.

Tris Prior'ın bir zamanlar inandığı topluluk sistemi çöküşün eşiğinde. Bu nedenle Tris, yeni bir dünya keşfetme fırsatını tereddütsüz kabul ediyor. Çünkü Tobias'la birlikte çitlerin ötesinde yalanlardan, iç içe geçmiş ilişkilerden ve acı hatıralardan uzak, yeni bir hayat kurma şansı olabilir. Oysa Tris'in öğreneceği gerçekler, ardında bıraktıklarından çok daha tehlikeli. Bildiği her şey anlamını hızla yitirirken, Tris insanın karmaşık doğasını anlamak için savaşmak zorunda. Tabii cesaret, dostluk, fedakarlık ve aşk gibi imkansız seçimlerle de karşı karşıya.


Spoiler Düzeyi: Kibrit Alevi

Spoiler vermemek için elimden gelince sakin kalacağım, ilk iki kitabı okuduysanız konuyu zaten biliyorsunuz. İkinci kitabın sonunda meşhur kutumuz açılmış ve içerisinden mesaj çıkmıştı. Şimdi Tris'in istediği tek şey kutuda olanın anlamını çözmek, bunun içinse tek bir yol var o da çitin dışına kaçmak. Tabii bu o kadar kolay olmuyor. Yine fedakarlıklar gerekiyor, yine de çitin dışına ulaşıyor.

Şimdi, buradan sonrasında olanlardan elimden geldiğince bahsetmeyeceğim. Tek söyleyebileceğim, Chicago'nun bir deney alanı olduğu. Evet, bu kısım mantıklı geldi. Ama tüm Uyumsuzları yerle bir etmelerine aşırı deli oldum. Roth, Tris yeterince kitabın merkezin de değilmiş gibi Tris'i tamamen oraya yerleştirmek adına öyle saçmalamış ki, kafayı yemek üzereydim. Kurgu, deney olayı ve olanlar oldukça iyi, ancak hep bir kopukluk oluştu. Tris ile Tobias/Dört arasında ve çok daha fazlası. Bu olanlarda beni şu kitap bitse artık moduna soktu. Bilim kurguyu abartayım derken bayağı batırmış gibi hissettim.

 Film şekline çevrilmesi iki parçaya ayrıldığı için sonunda değişiklik yapacaklar mı -umarım yaparlar- henüz bilmiyoruz. Yandaş'ın ilk bölümünün film halini daha çok beğendim.Bu kesinlikle benim kişisel fikrim; ilk defa bir kitabın filmini kitaptan daha çok beğendiğim oldu. Buradan filmin senaristleri olan Noah Oppenheim, Adam Cooper, Bill Collage ve Stephen Chbosky dörtlüsüne teşekkürlerimi iletiyor ve ikinci bölümü de Uyumsuz hayranlarını hüsrana uğratmayacak şekilde olmasını istiyoruz. 

Kitabının sonu bizi aşırı hüsrana uğrattı da! 

Dikkat! Kitap alıntıları!

“Sanırım bunu kabul edemem," diyorum. "Birinin başının derde girdiğini gördüğünde, yardım etmelisin. Deney olsun olmasın. Ve... Tanrım." Yüzümü ekşitiyorum. "Her şeyi gördüler."
Hafifçe gülümsüyor. 
Sf. 134

"Her şeyden önce," diyor Nita, "Sana bir şey göstermeden önce, göreceğin şeyi hiç kimseye anlatmayacağına dair söz vermelisin. Tris'e bile. Kabul ediyor musun?"
"O da güvenilir biri, bunu biliyorsun." Tris'e, ondan hiçbir sır saklamayacağıma söz vermiştim. Aynı hatayı tekrarlayabileceğim durumlardan kaçınmalıyım. "Neden ona söylemiyorum?"
Sf. 233

Midem korkuyla kasılıyor. "Ne oldu?"
"Tobias tutuklandı," diyor Christina sessizce. "Buraya girmeden hemen önce onu saldırganlarla otururken gördüm. Birkaç kişi onu saldırıdan önce kontrol odasında görmüş. Alarm sistemini devre dışı bırakıyormuş."
Gözlerinde, bana acıyormuş gibi bir hüzün var. Ama ben Tobias'ın ne yaptığını zaten biliyorum.
"Neredeler?" diye soruyorum.
Onunla konuşmam lazım. Ve ne söyleyeceğimi çok iyi biliyorum.
Sf. 292








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder