17 Kasım 2016 Perşembe

Kitap İncelemesi; Dört – Veronica Roth - Bir Uyumsuz Koleksiyonu Kitabı



Türkçe Adı: Dört
Orijinal Adı: Four
Tür: Bilim Kurgu, Gerilim, Ütopik
Yazar: Veronica Roth
Seri Adı – Sırası: Uyumsuz Koleksiyonu - Bonus 
Sayfa Sayısı: 276
Çevirmen: Uğur Mehter
Artemis Yayınları – Ocak 2015

TEK BİR SEÇİM ONU ÖZGÜRLEŞTİRECEK




- Arka Kapak -

TEK BİR SEÇİM
ONU GEÇMİŞİNDEN KURTARACAK

TEK BİR SEÇİM
ONU GELECEĞİNE KAVUŞTURACAK

TEK BİR SEÇİM
TEHLİKELERİ AÇIĞA ÇIKARACAK

TEK BİR SEÇİM
ONU ÖZGÜRLEŞTİRECEK

Veronica Roth, dünya çapında çok satan UYUMSUZ serisine, okurların çok sevdiği Tobias'ın, yani Dört adlı karakterin gözünden yeni bir kitap ekliyor. TRANSFER, ÇÖMEZ, OĞUL ve HAİN başlıklarından oluşan dört hikayeye ek olarak Tobias'ın Tris'le yaşadığı çok özel anların kayıtlarını da içeren DÖRT, Tobias'ın geçmişine ve kalbinden geçenlere dair heyecan verici ipuçları barındırıyor.
Efsanevi UYUMSUZ üçlemesinin başlangıcına tanık olmaya hazır mısınız?


Spoiler Düzeyi: Kibrit Alevi

Yandaş'ın insanı çileden çıkartan sonundan sonra, bundan daha iyi gelecek bir şey kesinlikle olamazdı. Dört'ün hayatı! Biz sadece Tris ile olanları ve kitapta konusu geçenleri görmüştük, peki ya Dört'ün hayatı nasıldı? Sadece anlatılanlar kadar mıydı? Elbette değildi! İşte bilinmeyene açılan kapı ve Yandaş'ın sonunun verdiği etkiyi silecek ilaç niyetine olan Bir Uyumsuz Koleksiyonu Kitabı; Dört!

Dört'ün o güçlü, yenilmez haline gelişini anlatan bu kitap seri de ki en sevdiğim kitap halini aldı. Belki de ilaç niyetine olmasındandır, bilemiyorum. Tek bildiğim, içinde ki aşk az olsa da hoşuma gittiği. Dört'ün yaşadıklarını öğrenmek insana güzel bir etki yaratıyor. 

Kitap, dört hikayeye ek olarak, Uyumsuz kitabında ki Tris sahnelerinin de üç tanesini barındırıyor. Spoiler, hangileri olduğunu söylemeyeceğim! Tek söyleyeceğim, Yandaş'ın üzerine okuyun. İlaç bu ilaç! 

Keyifle okuyacağına eminim, o yüzden en sevdiğiniz içecekle okuyun. Çao! :) 

Dikkat! Kitap alıntıları!

Aslında bıçağı babamın kalbine saplamak, onu acı, utanç ve hayal kırıklığıyla yıkmayı seçmek istiyorum. 
Tek bir seçim aynı etkiyi yaratabilir.
Ona baktığımda başını sallıyor. Avucumu öyle derin kesiyorum ki acıdan gözlerim yaşarıyor. Gözlerimi kırpıştırarak yaşları kovuyorum ve kan iyice toplansın diye yumruğumu sıkıyorum. Babamla gözlerimiz çok benziyor. O kadar koyu mavi ki neredeyse siyaha çalıyor, yüzümüzde iki dipsiz kuyu oluşturuyor. Sırtım yanıyor, nabız gibi atıyor. Gömleğimin yakası, kemer yarasını kaşındırıyor. 
Avucumu, kömürlerin üzerinde açıyorum. Korların midemi kavurduğunu, içimi ateş ve dumanla doldurduğunu hissediyorum.
Artık özgürüm.
Transfer / Sf. 32

"Serumun etkisi sürüyor mu?" diye soruyorum, dişlerimin arasından. "Paniklememin sebebi bu mu?"
"Hayır, simülasyondan çıktığın anda etkisinin geçmesi gerekiyor," diyor Amar. "Neden?"
Karıncalanan ellerimi sallıyorum. Uyuşacaklarmış gibi hissediyorum. Başımı sallıyorum. Gerçek değildi, diyorum içimden. Kendine gel.
Çömez / Sf. 92 - 93  


"Umarım bir istisna yapabilirsin," diyorum. 
"Acil dövme isteğiyle gelen pek olmuyor," diyor.
"Her şeyin bir ilki vardır."
"Peki." Telaşlanmış gibi oturduğu yerde sırtını dikleştiriyor." Aklında bir şey var mı?"
"Bir kaç hafta önce evinde bir çizim görmüştüm. Bütün topluluk sembolleri bir aradaydı. Hala duruyor mu?"
Oğul / Sf. 159 









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder